Opening Week van het Nederlandse Bier met ruim 5000 bezoekers groot succes

Datum: 01-06-2015
Opening Week van het Nederlandse Bier met ruim 5000 bezoekers groot succes

Van donderdag 28 mei tot en met zondag 30 mei hebben 5000 bierliefhebbers de opening van de Week van het Nederlandse Bier tijdens het Nederlands Bierproeffestival bezocht. De opening van de vierde editie van de Week van het Nederlands Bier vond plaats in de Grote Kerk in Den Haag. De 5000 bezoekers konden genieten van meer dan 150 biersoorten en diverse masterclasses die werden gegeven door ervaren bierkenners. Bierliefhebbers kunnen nog tot en met 7 juni deelnemen aan activiteiten met bier van eigen bodem. Voor meer informatie: http://www.weekvanhetnederlandsebier.nl/ 

Activiteiten in de Week van het Nederlandse bier

De hele week vinden er nog activiteiten plaats in het kader van de Week van het Nederlandse Bier. Zo vinden er diverse proeverijen, masterclasses, bierwandelingen en speciale spijs- en bieravonden plaats. Jopen vertelt over de evenementen die zij organiseren: “Jopen heeft een uitgebreid programma tijdens de Week van het Nederlandse Bier. Bezoekers kunnen het Jopen Proeflokaal Waarderpolder ontdekken door middel van het Proeflokaalarrangement of genieten van één van onze exclusieve proeverijen, zoals de Oost-Indië proeverij. Voor avonturiers staat er een kickbiketour op het programma en in de Jopenkerk organiseren we op 7 juni het eerste ‘Koken met Jopen diner’. Men kan een recept insturen via evenementen@jopenbier.nl. Het gerecht wordt dan wellicht bereid door onze chef.”

Helen ter Huurne, Manager Corporate Communications Koninklijke Grolsch: “Tijdens de landelijke Week van het Nederlandse Bier komt Grolsch met een uitgebreid programma dat volledig in het teken staat van onze 400ste verjaardag. Zo hebben we onder meer de finale van de brouwwedstrijd met het Twents Brouwersgilde en de Grolsch Brouwerijdagen zowel in de brouwerij in Enschede als in ons geboortehuis Grolsch Brouwhuys De Lange Gang in Groenlo. Met deze activiteiten hopen we meer consumenten verder te interesseren én te enthousiasmeren voor bier. Grolsch nodigt iedereen uit tijdens de Week van het Nederlandse Bier om het 400-jarig bestaan mee te vieren. Een eerbetoon aan karakter en vakmanschap!”

Stichting Week van het Nederlandse bier
De hele biersector heeft zich verenigd in de Stichting Week van het Nederlandse Bier met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland verder kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, Klein Brouwerij Collectief (KBC), Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&Co, Bierburo en Birdy Publishing / Bier! magazine. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.



« Terug naar het nieuws-overzicht


Bekijk meer nieuws in ons nieuwsarchief

Tickets

De verkoop van tickets is gesloten.
Tickets bestellen