14.000 bezoekers voor Nederlandse Brouwerijdagen

Datum: 22-05-2017Zo’n 14.000 bezoekers kwamen het afgelopen weekend af op de Nederlandse Brouwerijdagen, waarbij ruim 100 brouwerijen hun deuren openden. Dit betekent wederom een groei t.o.v. eerdere jaren. De Nederlandse Brouwerijdagen golden als de afsluiting van de 6e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Van 11 t/m 21 mei stond bier van eigen bodem centraal en kon men door het hele land genieten van o.a. proeverijen, biermenu’s, biervaarten, bierwandeltochten en bierfestivals. Dit jaar lag de focus op de combinatie bier en food en werd de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ gelanceerd. Het Nederlandse Bierproeffestival in Den Haag zorgde van 11 t/m 13 mei voor de aftrap van 'De Week’. Tijdens de opening werd teven bekend dat Bloedbroeder van brouwerij Kompaan de MITRA-award voor het Beste Bier van Nederland 2017 heeft gewonnen. In 2018 zal de Week van het Nederlandse Bier plaatsvinden van 24 mei t/m 3 juni. Ook dan wordt ‘De Week’ weer afgetrapt met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag van 24 t/m 26 mei, en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni. 

Henri Reuchlin, voorzitter van de Stichting Week van het Nederlandse Bier, is tevreden over deze editie: “De Week van het Nederlandse Bier 2017 was wederom een groot succes! Het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk was op bijna alle drie de dagen volledig uitverkocht, en ook de Nederlandse Brouwerijdagen zijn weer enorm goed bezocht. Het is fantastisch om te zien hoe de Week van het Nederlandse Bier leeft; talloze ondernemers haakten aan op ‘De Week’ door allerlei bier-activiteiten te organiseren. Zelfs een boekhandel deed mee door boeken over bier aan te prijzen. We kijken nu alweer uit naar de Week van het Nederlandse Bier in 2018!”

Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: “Het aantal Nederlandse brouwerijen blijft maar groeien; het zijn er nu al ruim 400. We zien zoveel mooie, nieuwe bieren ontstaan. Alleen al op het Nederlands Bierproeffestival kon je 250 verschillende bieren proeven! Nederlands bier is ongekend populair en steeds meer mensen ontdekken de diversiteit ervan. Met de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ willen we dan ook de aandacht vestigen op de vele momenten en gerechten waar een passend bier voor is. Tijdens de Week van het Nederlandse Bier heeft men dat al veelvuldig ervaren!”



« Terug naar het nieuws-overzicht


Bekijk meer nieuws in ons nieuwsarchief

Tickets

De verkoop van tickets is gesloten.
Tickets bestellen