Initiatief en structuur

Breed draagvlak vanuit de branche
In het platform ‘Week van het Nederlandse Bier’ zijn alle betrokken bierpartijen vertegenwoordigd: Nederlandse Brouwers (branchevereniging die de belangen behartigt van 10 grote brouwerijen in Nederland), CRAFT (vereniging van Nederlandse onafhankelijke brouwers), Alliantie van Biertapperijen (ABT), PINT (bierconsumentenvereniging), de handel, slijterijen en mediapartijen/vakpers.

Structuur
De organisatie is in handen van de Stichting Week van het Nederlandse Bier. Het bestuur van de stichting bestaat uit vertegenwoordigers uit de bierbranche en initiatiefnemers van de Week van het Nederlandse Bier. Het dagelijks bestuur bestaat uit Henri Reuchlin (voorzitter), Cees-Jan Adema (penningmeester), Fedor Vogel (secretaris) en Michel Ordeman (algemeen lid). Per deelactiviteit zijn er kleinere projectteams, aangestuurd door het dagelijks bestuur. Deze projectteams kunnen breder zijn dan alleen de bestuursleden. Ieder projectteam is verantwoordelijk voor de eigen financiële situatie van de activiteit.

Initiatiefnemers
Initiatiefnemers zijn: Nederlandse Brouwers (Cees-Jan Adema), CRAFT (Michel Ordeman), Alliantie van Bier Tapperijen (Rob Alphenaar), PINT (Rianne Joosse), Mitra drankenspeciaalzaken (Marco Philipsen), de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&Co (Rick Kempen), Bierburo (Henri Reuchlin) en Birdy Publishing / Bier! magazine (Fedor Vogel).

Week van het Nederlandse Bier

Alle partijen in de biersector werken samen om voor de Nederlandse bierconsument dé ‘Week van het Nederlandse Bier’ te organiseren die plaatsvindt van 24 mei tot en met 3 juni 2018.
Bekijk activiteiten