Week van het Nederlands Bier Doel

Het doel van de organisatie ‘Week van het Nederlandse Bier’ is de consument te laten genieten van het Nederlandse bier. Inmiddels zijn er ruim 900 brouwerijen in Nederland die zeer uiteenlopende bieren brouwen. Speciaalbier zit in de lift en genieten van bier komt steeds meer op gelijk niveau met het genieten van bijvoorbeeld wijn en whisky, ook in gastronomisch opzicht. In de ‘Week van het Nederlandse Bier’ wordt niet alleen door middel van een landelijk festival, maar met name ook aan de hand van vele regionale en lokale activiteiten, aandacht besteed aan de diversiteit van bier.

Strategisch doel
Het realiseren van een positieve beeldvorming rondom Nederlands bier. De consument wordt zich bewust van de rijkdom van de biercultuur. De sector is bijzonder gevarieerd en bier is een veelzijdig product om echt van te genieten.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla ullamcorper sollicitudin purus. Pellentesque sed congue magna. Morbi posuere nisi nec sem commodo porttitor. Vivamus laoreet hendrerit dictum. Ut ullamcorper feugiat libero eu pharetra. Morbi dignissim elementum odio, at commodo odio laoreet ut.

Pellentesque leo ligula, vehicula non vestibulum id, egestas suscipit quam. Phasellus malesuada ex ac metus gravida, vel porttitor velit rhoncus. Etiam sit amet lacinia dui, luctus laoreet arcu. Vestibulum non ultricies odio, eu malesuada augue.

Doelstellingen
Om dit strategische doel te bereiken zijn de volgende doelstellingen geformuleerd:

Product

  • De consument inzicht geven in alle positieve en goede aspecten van bier. Bier is een natuurlijk product.
  • De complete variëteit van bier in Nederland meer zichtbaar maken. De consument met meerdere bieren kennis laten maken.
  • De consument stimuleren bewust te genieten. Voor verschillende momenten en in andere omstandigheden is er een passend bier.